Weekendowe aktywności plenerowe

Cóż, trochę po nie w czasie, ale niedziela jeszcze się nie skończyła, a w Warszawie świeci słońce, więc może kogoś zainspiruje do ruszenia się z domu 🙂 Otóż dzisiejszy post będzie bardzo prosty, bo będzie dotyczył aktywności fizycznej w plenerze. A skąd pomysł na niego? Cóż, oprócz tego, że bardzo często słyszę, że ktoś nie ma pieniędzy na karnet do klubu fitness, to drugą wymówką jest opinia, że w plenerze nie da się ćwiczyć. Nieprawda! Oto moje dowody

Rower – 600 kcal/godz.

Na siłowni rower stacjonarny jest jednym z najczęściej obleganych sprzętów, dlatego zamiast irytować się, że nie macie gdzie poćwiczyć, weźcie zwykły rower i ruszcie do parku lub na ścieżki rowerowe. Jakie korzyści przynosi rower?
  • poprawia kondycję fizyczną
  • wzmacnia mięśnie nóg – jest też zalecany jako forma rehabilitacji (sama przez to przechodziłam przy urazie kolan)
  • poprawia wydolność krążeniowo-oddychowaą
  • pomaga spalić tkankę tłuszczową

Rolki – 650 kcal/godz.

Rolki będą dobrą alternatywą dla tych, którzy obawiają się bólów stawów kolanowych przy bieganiu i nie mają jeszcze wypracowanej kondycji fizycznej. Rolki gwarantują mniej wstrząsów i płynność ruchów, dlatego mniej obciążają stawy, szczególnie wśród osób zmagających się z nadwagą.
Korzyści:
  • wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych (wbrew pozorom pracują nie tylko nogi, lecz także mięśnie pleców i rąk)
  • utrata tkanki tłuszczowej
  • poprawa kondycji

Bieganie – 540 kcal/godz.

 
 
 
Bieg może przybrać różną formę, dlatego ilość spalonych kalorii może się tu znacznie różnić. Bieg rekreacyjny, ekstremalny. Formy są różne, a każdy z nas może wybrać taki, który będzie odpowiedni dla naszego stopnia zaawansowania sportowego.
Korzyści:
  • utrata tkanki tłuszczowej
  • wzmocnienie stawów i mięśni kończyn dolnych
  • poprawa kondycji
  • poprawa wydolności krążeniowo-oddechowej
  • wzmocnienie pracy serca

 

Siłownie plenerowe

 



Siłownie plenerowe to alternatywa dla tradycyjnych siłowni. Na nich możemy połączyć trening siłowy z aktywnością na świeżym powietrzu. Ilość spalonych kalorii zależy od tego, jaki rodzaj treningu przeprowadzimy. Na siłowni plenerowej możemy poćwiczyć każdą partię mięśniową: brzuch, nogi, ręce, talia, klatka, plecy.
Korzyści:
  • wzmocnienie poszczególnych partii mięśniowych
  • wzmocnienie mięśni

Gry zespołowe

 

Na koniec propozycja dla całej rodziny czyli gry zespołowe: badmington, piłka nożna, koszykówka, siatkówka, frisbee – wybór jest tak szeroki, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie.Wiele szkół udostępnia swoje boiska każdemu, dzięki czemu zostaje rozwiązany problem gry przed blokami lub brakiem miejsca do gry. Każda z tych czynności to mnóstwo spalonych kalorii, ale najważniejsze jest to, że w ogóle nie czujemy, że ćwiczymy. Najbardziej nas cieszy czas spędzony z bliskimi i to on odgrywa znaczącą rolę dla efektywności naszego treningu.
Korzyści:
  • radość z treningu
  • poprawa kondycji
  • zacieśnianie więzi z bliskimi

Pamiętaj, że…

Ilość spalonych kalorii, które podaje w tekście to przybliżona wartość. Faktyczna wartość zależy od naszej kondycji, wieku, wagi, płci i intensywności przeprowadzonego treningu. Jeśli zaczynacie swoją przygodę ze sportem, najlepiej skonsultować się z lekarzem i trenerem, którzy nie tylko wykluczą przeciwwskazania do ćwiczeń, ale też powiedzą co i jak ćwiczyć, aby nie zrobić sobie krzywdy. Jeśli będziecie mieli jakieś pytania lub wątpliwości dotyczące aktywności fizycznej, zamieście je w komentarzach. Jeśli zbierze się ich odpowiednio dużo zrobię oddzielny post o tym 🙂
A teraz życzę Wam miłej niedzieli 🙂
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s